Khamis, 29 Mei 2008

anwar lagi...

lama sudah saya tidak mengunjungi blog DSAI, so saya beranggapan mesti banyak cerita-cerita hangat di dalamnya...

rentetan peristiwa :
  • pulau batu putih...
Permasalahan yang bukan baru lagi, setelah bertahun-tahun diperdebatkan, akhirnya berpihak pada Singapura juga. Bukti yang mereka tampilkan lebih menarik minat hakim-hakim yang mengadili. Tetapi bukan itu yang menarik perhatian saya di dalam blog beliau, yang membuat saya tertarik adalah kenyataan beliau yang tetap nak menyalahkan pasukan Malaysia (ala-ala kejohanan bola sepak) iaitu merujuk kepada Kerajaan UMNO-BN. Sudah-sudah la tu menyalahkan orang lain, desas desus menagatakan beliau guru asia, tak kan perkara sebegitu pun nak kena cakap. Subhanallah

  • gayu guru gerai nyamai...
Perjalanan yang sungguh jauh, dari satu tempat ke satu tempat menyebarkan perjuangannya yang dianggap suci dan betul. Habis semua tempat di Sarawak di lawatinya. Dapatlah juga saya menyelami kepenatan beliau berjuang untuk rakyat, di dalam hati saya terdetik 'ish...ish...besar pengorbanan dia'...tetapi bila saya teringat manifesto pilihanraya dari PKR yang baru ini, terus akal saya merasionalkan kembali, 'tak abis-abis lagi ke nak menipu,c cukup-cukup la. Laksanakan dulu apa yang dijanjikan di 5 negeri tu, baru fikir negeri lain'. Di Selangor, seorang pemuda membuat laporan polis kerana kerajaan negeri tidak melaksanakan manifesto mereka. Masa orang lain memerintah dulu, duk asyik tak puas hati, sekarang dah jadi kerajaan, rasakan lah sendiri. Ini baru negeri, belum dapat negara, tah apa jadi dengan negara kalau mereka yang mentadbir. Sama-samalah kita fikirkan.

  • siasatan peguam negara...
Hot...hot...cerita ini memang 'hot', saya pun masih tertanya-tanya akan kesudahannya. Cuma yang bermain dibenak fikiran saya adalah, kenapa baru sekarang diketengahkan? Siapa sebenarnya dalang yang cuba membuat jerangkap samar ini? Dan siapa pula yang cuba diperangkap?...jauh disudut hati saya, kebenaran pasti akan muncul. Di dalam blog beliau ini, sekali lagi beliau mempertikaikan keputusan orang yang lebih arif dibidang kehakiman. Kalau nak sangat bercakap, mengapa dulu tidak ambil jurusan 'LAW', baru la orang boleh dengar apa yang anda nak cakap. Jika dicampur adukkan kenangan silam dan masalah sekarang, begini lah jadinya. Biarlah yang arif membuat kerja mereka.


Ehm...sedih la tengok pemimpin macam ini. Bak pepatah melayu, 'bagai anjing dengan bayang-bayangnya', yang dah dapat ini tak terjaga, tamak pula nak tambah yang lain. Subhanallah.


wa la talbisu al-haqqa bi al-datil wa taktumu al-haqqa wa antum ta'lamun...
(Dan jangan campur-adukkan kebenaran dengan kebathilan, dan kalian tutupi kebenaran sedang kalian mengetahui)
Firman Allah

2 ulasan:

anwar dot com berkata...

Salam

Betulkah Anwar Agent Amerika ?
http://www.youtube.com/watch?v=YDOTQX8Yw8s

Soalan untuk Anwar-Betulkah terima duit Yahudi?
http://www.youtube.com/watch?v=Oj67qH2SA2w

Video 7-Siapa godfather Anwar ?
http://www.youtube.com/watch?v=AJfBY1DDKDY

Video 6- Siapa taja Anwar PRU 12?
http://www.youtube.com/watch?v=3Lx2zJwKqLA


Sumber :
http://www.anwaribrahimdotcom.blogspot.com/

zamspotte berkata...

Pak Syiekh, Apa yang dikejar dalam hidupmu??? Berkali ku kata padamu, kita singgah di dunia yang sementara, penuh tipudaya...

Adakah Pak Syiekh terlalu hebat sehingga menyatakan dapat menawan Malaysia pada penghujung September ini??