Isnin, 5 Mei 2008

omong kosong




long-time-ago...

once upon a time, in a very far-off country, there is a classic fairy tale story known as 'beauty and the beast'...the story is about love, loyal and sincere...so romantic...haha

eh,dah2 ape yg aku merepek ni...nak promote theater musical 'beauty and the beast' plak...the show is on 24 Jun to 3 July 08...if u want to book a ticket, call 03-22419999 (ticket charge hotline)...the show is at Kuala Lumpur Convention Center...

iissshhh...udah2...bukan apa cuma ter-uja sikit 1st time tulis blog, sebelum ni aku hanya membaca dan bercerita tentang blog2 org, tapi kali ni...aku sudah terjebak...i think i wont make this blog too formal, sempoi2 sudah la...its just a medium for me to share what i feel about things, anything and everythings...



kembali pada omong kosong...

cerita tentang pengalaman aku bersama seorang hamba Allah yg baru aku kenali pagi tadi, semasa aku sarapan di kedai mamak...

-perihal pilihanraya-

tersebut la kisah, nak di jadikan cerita...persinggahan ku di kedai mamak di pagi ini memberi satu ilham dan pengajaran yg cukup bermakna bagi ku...begini ceritanya ;

teh tarik : aduh, penuh plak kedai ni...mana aku nak duduk?

sambil menggaru kepala, aku mencari tempat duduk...aku ternampak ade seorang bro ni duduk sendirian, so tanpa segan silu, aku pun pergi kearahnya...

teh tarik : boleh saya duk kat sini?
nes ais : duduk la kalau tak malu...ahha...saya gurau je...duduk la...
teh tarik : terima kasih...

aku menjawab sambil tersenyum...

nes ais : awalnya jalan-jalan kat midvalley?
teh tarik : saya kerja kat sini...

macam ni punya smart,dia kata aku gi jalan-jalan...ceh...
(sesungguhnya mata manusia sering menipu)...

nes ais : oh, ye ke?ingatkan jalan-jalan...
teh tarik : abang plak buat apa pagi-pagi kt sini?kedai dalam midvalley pun belum buka lagi...

aku tersenyum sinis...
sambil mendengus, dia menjawab...

nes ais : abang nak gi interview kerja sekejap lagi, pukul 9...dekat bangunan depan tu...
teh tarik : okey...tempat lama ada masalah ke?

sekali lagi dia mengeluh, kali ini lebih panjang beserta dengan dengung 3 harakat....

nes ais : panjang cerita nya dik, company lama abang dah tutup...project tak ada, ada project yang tengah run pun kene tarik balik...ini semua pilihanraya punya pasal la hari tu...so kitorang plak yang kene tanggung akibat nya, nak cari rezeki pun susah...
teh tarik : lar macam tu ke?apa kaitan nya pilihanraya?

dalam fikiran ku terlintas, kata-kata dari seorang sahabat...

' jika kita bekerja untuk mencari rezeki, kita akan jadi hamba rezeki dan hanya rezeki sahaja lah yang akan kita dapat(itu pun jika di beri)...oleh itu, ikhlas kan perasaan, bersih kan hati, kosong kan jiwa dan lakukan apa sahaja untuk Yang Maha Esa...insyaALLAH bukan setakat rezeki malahan banyak lagi nikmat yang akan di beri kan...'

tiba-tiba telefon bimbit bro berbunyi...

tet...tet...
tet...tet...


pilihanraya? aku terfikir sejenak, kenapa dengan pilihanraya?inikah kesan lansung pilihanraya?

.....bersambung.....

Tiada ulasan: